Ruilen & retour

Kan ik één of meerdere artikelen terugzenden?

Indien je één of meerdere producten van je bestelling toch niet zou willen houden, dan kan je deze probleemloos terug sturen (=herroepingsrecht). Wij storten dan het bedrag terug, na aftrek van de verzendkosten. Zorg er dan voor dat je dit binnen de 14 dagen vanaf de dag die volgt na de levering aan ons laat weten én naar ons retour stuurt.

Herroepingsrecht
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet de consument de onderneming via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk of per post of per mail karel@gloriouslou.be) op de hoogte stellen van de beslissing de overeenkomst te herroepen. Dit herroepingsrecht is niet van toepassing voor professionele kopers.Het herroepingsrecht is natuurlijk maar geldig voorzover het product ook daadwerkelijk teruggestuurd wordt binnen de 10 werkdagen nadat de consument de onderneming op de hoogte gebracht heeft dat hij wil verzaken aan zijn aankoop. Het teruggestuurde product moet teruggestuurd worden in ongebruikte toestand, in zijn oorspronkelijke verpakking, in perfecte staat en vergezeld van het ordernummer. Elke retour waarvan de afzender niet kan geïdentificeerd worden zal geweigerd worden. De consument moet zelf de retour verzendingskosten betalen. De terugbetaling zal zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen, na ontvangst van de retour door de onderneming, op voorwaarde dat alle voorwaarden zoals hierboven beschreven strikt voldaan zijn. Het bedrag dat terugbetaald wordt zal in elk geval nooit groter zijn dan het door de consument effectief betaalde bedrag. Als tijdens de aankoop gebruik gemaakt werd van een waardebon, zal deze ook teruggegeven worden. Deze waardebon kan dan opnieuw gebruikt worden bij een volgende aankoop.
Je kan de artikelen terugsturen naar:
Glorious Goods – Retours
Nachtegaalstraat 89
9870 Zulte – België

Wat als ik een artikel ontvang waar een zichtbaar gebrek aan is?

Indien je een artikel zou ontvangen waar een zichtbaar gebrek aan is, kan je dit kosteloos retourneren. Wij vervangen dan het artikel door een artikel in goede staat of betalen de factuurwaarde terug. In elk geval nemen wij de retourkosten voor onze rekening.
Zorg er dan voor dat je dit binnen de 8 dagen vanaf de dag die volgt na de levering aan ons laat weten én naar ons retour stuurt.

Hoe terugsturen?
Vanuit België
Nadat je ons gecontacteerd hebt krijg je van ons een retour ticket van Bpost dat je kan kleven op het pakje dat je wil terugsturen. Het geretourneerde artikel moet worden teruggestuurd in z’n originele staat en verpakking en vergezeld worden van het ordernummer. Alle terugzendingen waarvoor de afzender niet kan worden geïdentificeerd worden geweigerd. Je kan je pakket bij een Bpost punt in je buurt afgeven. 
Vanuit een ander land
Je kan de artikelen in hun originele staat en verpakking, vergezeld van het ordernummer terugsturen naar:
Glorious Goods bvba
Nachtegaalstraat 89
9870 Zulte – België.
Wij bepalen in dat geval welke verzendkosten redelijk zijn en zullen deze terugstorten.