Mijn account

[eyesonly level=”retailer”]

Klantenservice

Verzendingskosten € 6, franco levering vanaf € 250.

Deze nieuwe voorwaarden (vanaf 15 maart 2016) zijn geldig vanaf het 2e order dat u bij ons plaatst en enkel voor België, Nederland en Luxemburg.

Beeldmateriaal voor publiciteit

We hebben een online beeldbank met sfeerfoto’s en packshots in lage en in hoge resolutie. U vindt er ook ons logo. Klik hier voor de link naar ons beeldmateriaal.

Het beeldmateriaal kan u gemakkelijk downloaden uit de beeldbank, het mag enkel gebruikt worden ter promotie van onze artikelen. Glorious Goods bvba beschikt over de auteursrechten van alle beelden.

FAQ

Hoe verloopt het bestelproces via deze site?

Om te bestellen via onze retailshop dient u zich in te loggen met uw unieke retail inlogcode. Na het inloggen klikt u rechtsboven op SHOP COLLECTIE en verschijnen alle artikelen met daaronder de retailprijzen excl. BTW. Als u alle gewenste artikelen in uw winkelmandje geplaatst hebt kan u doorgaan naar de afrekenpagina. Hier dient u uw factuurgegevens en bestelling te controleren, waarna u uw bestelling kan definitief plaatsen. Hierna krijgt u van ons een orderbevestiging. Indien u uw bestelling in backorder wil plaatsen tot u aan het francobedrag van € 250 komt, dient u dit te melden bij ‘Opmerkingen’.  De factuur wordt na levering naar u doorgemaild.

Kan ik ook op de oude manier bestellen, via mail of telefoon?

We raden aan om uw orders via de retailshop te plaatsen, om een vlotte en correctie afhandeling en levering te kunnen garanderen. Op uw accountpagina vindt u ook steeds alle info die u nodig heeft, van uw bestelhistoriek tot de meest recente voorwaarden of prijswijzigingen.

Indien u om de één of andere reden niet kan bestellen via de retailshop kan u ook uw orders doormailen of bellen naar onze handelsagenten: info@mamelou.be voor België en Luxemburg, info@fabsworld.nl voor Nederland.

De prijslijsten/bestelbonnen van de basiscollectie en BIO collectie kan u via deze link vinden.

Wat zijn de verzendingskosten voor m’n bestelling?

Er wordt een forfaitair bedrag van € 6 aangerekend voor bestellingen onder € 250. Boven dit bedrag nemen wij de verzendkosten op ons.
U kan uw bestelling ook gratis afhalen in ons magazijn in Vichte. Hiervoor dient u een afspraak te maken via info@gloriouslou.be.

Hoe snel kan er geleverd worden?

We streven ernaar zo snel mogelijk te leveren. Indien er geen openstaande facturen zijn, wordt er binnen de 3 dagen geleverd. Indien er wel openstaande facturen zijn, zal u die eerst dienen te betalen vooraleer we uw order kunnen opsturen.

Indien er een artikel niet in voorraad is, hoelang duurt het vooraleer het terug in leverbaar is?

We leveren altijd uit voorraad. Indien er echter een artikel niet meer voorradig is, is de maximale leveringstermijn hiervoor 2 à 3 maanden, afhankelijk van het soort artikel.

Ik ben reeds klant en moet toch een factuur Pro forma betalen, hoe is dit mogelijk?

Klanten die een slechte kredietwaardigheid hebben en die onze betaalvoorwaarden niet respecteren dienen te betalen op Pro Forma basis.

Waar vind ik foto's die ik mag gebruiken voor mijn winkel of webshop?

We hebben een online beeldbank met sfeerfoto’s en packshots in lage en in hoge resolutie. U vindt er ook ons logo. Klik hier voor de link naar ons beeldmateriaal.

Het beeldmateriaal kan u gemakkelijk downloaden uit de beeldbank, het mag enkel gebruikt worden ter promotie van onze artikelen. Glorious Goods bvba beschikt over de auteursrechten van alle beelden.

Ik heb een beschadigd artikel ontvangen, wat moet ik doen?

Artikelen met een zichtbaar gebrek kunnen kosteloos geretourneerd worden, wij vervangen dan het artikel door een artikel in goede staat of betalen de factuurwaarde terug. Zorg ervoor dat u dit binnen de 8 dagen vanaf de dag die volgt na de levering aan ons laat weten via info@gloriouslou.be.
Het teruggestuurde product moet teruggestuurd worden in ongebruikte toestand en in zijn oorspronkelijke verpakking.

Unique Selling Points - Wat maakt Glorious Lou bijzonder?

Algemeen

  • gebruiksvriendelijk & praktisch
    de collectie is ontworpen door ervaringsdeskundige Ine, industrial designer en mama van 3 kindjes, dus handig en kindvriendelijk
  • hoogwaardige & duurzame materialen
    GOTS en OCS gecertificeerd satijnzacht biologisch katoen dat reactief geprint is met eigen ontworpen motieven;
    luxueuze afwerkingen met goudlint, satijnlint en gouden knopen met GL logo.
  • stijlvol & tijdloos
    zachte kleuren en tijdloze prints die passen in elk interieur.

 

Voorbeelden

  • Badcape XL: extra groot formaat 95 x 120 cm, kap is zo ontworpen dat ze op het hoofdje blijft hangen, ook als kindjes ermee rond rennen, bruikbaar tot ong. 8 jaar
  • Bed- & Parkomrander: 245 cm, bedekt de 3 volledige zijden van een park, zodat het kindje nog kan rondkijken en je het kindje kan zien liggen. De luchtcirculatie is hierdoor ook beter dan wanneer de 4 zijden bedekt zijn. De omrander is ook geschikt voor babybedjes van 60 cm en 70 cm breed
  • Luiertasje: voor kleine uitstapjes wanneer de grote luiertas niet nodig is, het tasje past perfect in een grote handtas, er kunnen 1 à 2 luiers in, vochtige doekjes en eventueel een slabbetje/rompertje of het gezondheidsboekje.

 

Voor een lijst van de USP’s van alle artikelen klikt u hier.

Verkoopsvoorwaarden 2016 voor retail

Minimum start order

De minimale afname voor het eerste order is 350€, nadien is er geen minima vereist.

 

Bestellen via online shop

Bestellingen dienen via onze online retailshop www.gloriouslou.be te gebeuren.

Hiervoor krijgt u een unieke retail-login waarmee u toegang krijgt tot ons gebruiksvriendelijk retail bestel systeem.

 

Prijzen

Retailers krijgen twee prijslijsten: een lijst met retailprijzen (excl. BTW) en een lijst met adviesverkoopsprijzen (incl. BTW).  Prijzen kunnen ten alle tijde gewijzigd worden, hiervan wordt u tijdig op de hoogte gebracht.

De adviesverkoopsprijzen zijn ook te vinden op onze webshop www.gloriouslou.be.

Promotionele kortingen kunnen enkel tijdens korte termijn acties, met maximaal 15% korting op Glorious Lou producten.

.

Betalingsvoorwaarden

  • Nieuwe klanten die voor het eerst bestellen en bestaande klanten met een slechte kredietwaardigheid dienen te betalen op pro forma basis.
  • Bestaande, kredietwaardige klanten ontvangen van ons facturen die betaalbaar zijn netto contant 30 dagen na factuurdatum.  Indien binnen de 8 dagen betaald wordt, is er 2% korting contant van toepassing.
  • Betalingen dienen te gebeuren op rek. van Glorious Goods bvba IBAN: BE50 0016 6234 9018  BIC: GEBABEBB
  • de uitgebreide betalingsvoorwaarden vindt u onderaan.

Leveringen

  • Glorious Goods bvba streeft ernaar om altijd alle artikelen in stock te hebben en de orders binnen de 3 dagen te verzenden.
  • Franco levering vanaf € 250 (excl. BTW) voor België, Nederland en Luxemburg.
  • Verzendkosten  voor niet-franco zendingen bedragen  € 6 (excl. BTW) voor België, Nederland en Luxemburg.
  • Dropshipping (rechtstreekse levering aan de eindklant) is mogelijk. Verzendkosten bedragen € 6, dropshippingtoeslag € 4, franco levering vanaf € 250. De facturatie hiervoor gebeurt op reguliere wijze.

Promotie en beeldmateriaal

  • Beeldmateriaal van alle Glorious Lou producten is online beschikbaar op www.gloriouslou.be. De beelden mogen enkel gebruikt worden voor de verkoop en promotie van de desbetreffende artikelen. Glorious Goods bvba beschikt over de auteursrechten van alle afbeeldingen.
  • Catalogussen en flyers zullen kosteloos ter beschikking gesteld worden.
  • Er kan in samenspraak een promotieactie opgezet worden in uw winkel om de verkoop van Glorious Lou te stimuleren.
  • Om de visibiliteit van Glorious Lou in de media te verhogen, werkt Glorious Goods bvba samen met een PR bureau.

Onze commerciële organisatie is kleinschalig en laagdrempelig en met korte lijnen in de communicatie proberen we het beste voor uw bedrijf te realiseren.

ALGEMENE VERKOOPS- EN CONTRACTVOORWAARDEN 2016

1. VERZENDINGSVOORWAARDEN

Alle goederen worden verzonden op risico van de klant.

2. OVERMACHT

Overmacht schorst de leveringstermijnen en geeft de klant geen recht op ontbinding/schadevergoeding. Zijn in ieder geval overmacht:  onderbreking van bevoorrading, staking, lock‑out, brand.

3. LEVERINGEN

A. Alle leveringstermijnen zijn slechts bij benadering opgegeven. Overschrijding van de opgegeven leveringstermijnen geeft de klant geen recht op ontbinding en/of schadevergoeding van het contract.

B. De geleverde kwantiteit mag zoals gebruikelijk 5 % in min of meer afwijken van de bestelde hoeveelheid. Dit kan niet als een tekortkoming beschouwd worden.

4. KLACHTEN EN TERUGZENDINGEN

A. Klachten wegens zichtbare gebreken worden niet meer aanvaard indien ze niet binnen de 8 dagen na levering per aangetekend schrijven aan ons gericht worden, of indien de koopwaar een manipulatie heeft ondergaan.

B. Klachten wegens verborgen gebreken worden niet meer aanvaard indien ze niet binnen de 14 dagen na ontdekking van de gebreken per aangetekend schrijven aan ons gericht worden, onverminderd de toepassing van art. 1648 B.W. Onze verantwoordelijkheid voor verborgen gebreken is in ieder geval beperkt tot een periode van 1 jaar vanaf de levering.

C. Onze aansprakelijkheid zal in geen geval verder kunnen reiken dan de factuurwaarde van de goederen. Wij behouden ons het recht voor om in geval van gegronde klachten naar onze keuze ofwel de goederen te vervangen, dan wel de factuurwaarde terug te betalen.

D. Goederen mogen slechts teruggezonden worden, in hun oorspronkelijke staat, mits onze voorafgaande toestemming en volgens onze instructies. Dit houdt nooit erkenning van aansprakelijkheid in.

5. BETALING

A. Behoudens andersluidend beding zijn onze facturen betaalbaar netto contant 30 dagen na factuurdatum op onze woonplaats. Nieuwe klanten die voor het eerst bestellen, moeten betalen uiterlijk op het ogenblik van de levering.

B. Elk bedrag dat onbetaald blijft op zijn vervaldag zal van rechtswege en zonder ingebrekestelling een rente geven, gelijk aan het tarief zoals bepaald in art. 5 van  de Wet van 2 augustus 2002 betreffende de bestrijding van de betalingsachterstand bij handelstransacties. In geval van gehele of gedeeltelijke niet‑betaling van de schuld op de vervaldag zonder ernstige reden wordt, na vergeefse ingebrekestelling, het schuldsaldo verhoogd met 12%, met een minimum van 50 EUR en een maximum van 2.500 EUR, zelfs bij toekenning van termijnen van respijt, en onverminderd de toepassing van de bovenstaande renteclausule.

C. Onverminderd het risico dat in hoofde van de klant gevestigd is met betrekking tot de goederen, behouden wij ons het eigendomsrecht over de geleverde goederen voor tot aan hun volledige betaling. In geval van wanbetaling is de klant ertoe gehouden de nog aanwezige goederen terug te zenden bij de eerste sommatie daartoe. De betaalde voorschotten blijven in voorkomend geval verworven ter vergoeding van mogelijke verliezen bij de wederverkoop.

D. Werden termijnen van betaling gegeven of wissels ondertekend, dan zijn alle verschuldigde bedragen van om het even welk contract van rechtswege en zonder ingebrekestelling opeisbaar, zo één termijnbetaling niet werd geëerbiedigd of indien één wissel niet werd betaald op vervaldag.

E. Wissels of aanvaarde effecten brengen geen verzaking mede aan deze voorwaarden, noch schuldvernieuwing.

6. SCHORSING EN ONTBINDING VAN HET CONTRACT ‑ UITDRUKKELIJK ONTBINDEND BEDING

A. Komt de klant in dit of in een ander contract zijn verplichtingen niet na (o.a. betaling), dan kunnen wij van rechtswege en zonder ingebrekestelling in om het even welk contract, ofwel onze verbintenissen opschorten, ofwel de contracten als ontbonden aanzien. Onze wilsuitdrukking hiertoe zal hiervoor volstaan.

B. Indien ons vertrouwen in de kredietwaardigheid van de koper geschokt wordt door daden van gerechtelijke uitvoering tegen de koper en/of aanwijsbare andere gebeurtenissen, die het vertrouwen in de goede uitvoering der door koper aangegane verbintenissen in vraag stellen, behouden wij ons het recht voor van de koper geschikte waarborgen te eisen. Indien de koper weigert hierop in te gaan, behouden wij het recht onze verbintenissen geheel of gedeeltelijk op te schorten of zelfs de gehele bestelling of een gedeelte ervan te annuleren, zelfs indien de goederen reeds geheel of gedeeltelijk werden verzonden.

C. In alle gevallen waar een contract wordt verbroken en/of ontbonden lastens de klant, is laatstgenoemde van rechtswege en zonder ingebrekestelling een schadevergoeding aan ons verschuldigd, die forfaitair vastgesteld wordt op 30 % van de contractwaarde.

7. RECHTSKEUZE ‑ GESCHILLENREGELING

Onderhavige voorwaarden zijn bij uitsluiting van eventuele voorwaarden van de klant, van toepassing op al onze contracten. Het Belgisch recht is van toepassing behalve wat de clausule van eigendomsvoorbehoud betreft, waarop de wetgeving van toepassing is van het land waar de koper gedomicilieerd is. In geval van betwisting zijn, naar onze keuze, hetzij de rechtbanken over onze woonplaats bevoegd, hetzij de rechtbanken van de woonplaats van de klant.

Contact

Glorious Lou is een geregistreerd merk van:

Glorious Goods bvba

Nachtegaalstraat 89

9870 Zulte – België

BTW BE 0842 805 086

IBAN BE50 0016 6234 9018    BIC GEBABEBB

RPR  Gent

Voor algemene info of vragen i.v.m. klantenservice en retour:

info@gloriouslou.be

info@mamelou.be (handelsagentuur Mamelou, België)

info@fabsworld.be (handelsagentuur Fabsworld, Nederland)

Voor vragen of problemen i.v.m. administratie, orders, leveringen en facturatie:

karel@gloriouslou.be

[/eyesonly]